tisdag 13 oktober 2009

Tisdag

Sitter nu och bara är i köket. Det är tyst och tomt. Inga barnbarn kvar här, de har åkt tillbaka till Gävle och lilla Max är hemma hos sig.

Jag hade glömt att det är så skönt att gå själv på toaletten. Det är bra att barnbarnen kommer och påminner en om det. Lilla tjejen från Gävle vill gärna vara med när man behöver gå in till ett visst rum och vara själv en stund. Det är bara det att då ska nallen Larsa också med. Larsa behöver alltid ha någonstans att sitta, därför behöver även lilla vita stolen med in på toaletten. Inte nog med det, ballongen från marknaden, ( en rosa hello kitty-ballong som farfar köpte och gick med på hela marknaden ha ha), vill gärna också vara med och liva upp stunden på toaletten. Sen kan man äntligen....

Har lite bloggtorka just nu så jag inväntar inspiration. Inte ens maten idag fick jag en bild på laxburgare med ungsbakade sötpotatis med hemgjord aioli

.Matta ej inköpt men det lutar åt en grå-svart. Om jag inte hittar en vrålbillig plommonfärgad matta då slår jag till på den.

Ha det så gott!

Kram Kristina

7 kommentarer:

annika sa...

Är det så där när man har barnbarn och ska på toa? Verkar omständigt. Bloggtorka...ja det kan man få men det brukar strax vara över. Du syr väl en del som du kan visa. Har varit på Quiltcafé nu i kväll. Det är så kul att man vill sy hur länge som helst. Köpte lite tyg till något julprojekt.
annika

Majas skafferi sa...

Hej! Känner igen det där från när barnen var mindre.."privatliv" existerade inte.. :)
Oj, vilka härliga bilder från Grekland du visar! Det kristallklara vattnet och inte minst salladen ser grymt lockande ut!
Ha en fortsatt bra vecka!

Vardagens guldkorn sa...

Ja tänk hur det är =0) Mina barn är ju relativt stora nu men har ändå en tendens att kliva in där man sitter för att berätta eller fråga något som ABSOLUT inte kan vänta 1 minut till =0)
Hoppas bloggtorkan släpper ;0)
Kram Linda

♥ Fyra årstider sa...

Det är svårt med bloggen..jag länner främst tiden och bloggtorka..det får jag ofta, men rätt som det är klickar det till igen.
Kram Lotta

Ett Vitare Hem sa...

Hoppas du snart får lite mer inspiration och vad härligt du beskriver det att ha barnbarn ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Mamma C sa...

Men vad kul det är med brnbarn :-) Nog kan torkan komma krypandes ibland. Eller tiden att man inte hinner med bloggen.
Kramis Mamma C

Fröken Fräken sa...

Ja, det finns ju stunder när man inte precis längtar efter sällskap! ;-) Hoppas inspirationen snart återvänder.. det är det här luriga höstmörkret som skrämmer bort kreativiteten...