lördag 17 oktober 2009

Guldgult

Att naturen kan skifta så, tänk vilka fantastiska färger det är ute nu. Jag vaknade av att det bara lyste i hallen. Ute var det som ett guldsken. Tänk om man kunde fånga allt i en kamera.

En värld som lyser, en värld som är ljus, en värld där människor ser varann med kärlek och respekt. Möter man en människa som "lyser" smittar det av sig. Visst har alla människor lite guld i sig som glimmar. Men vi kan också släcka varandras "guld" med ord, handlingar och tystnad.

Vem gör jag alla andra till. Jag kan bara börja med mig själv.

Kram Kristina

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Du har så rätt i det du skriver. Ha en fin och solig lördag.
Kramis mamma C

Lyckoslanten sa...

Men så fint. Jag älskar de där färgerna! Dina tankar är så fina och man vill tro gott om alla. Jag tror att man finns här för att dela med sig av det goda, vara en god medmänniska och inte såra. Tack för guldglimmret!

annika sa...

Vacker bild! 6 månader att bryta en vana-tänkvärt! Jo det gäller att ta tillvara vänner och liver medan de/det finns. Vilka vibbar ger jag min omgivning? Det kan man fundera på. Var hamnar mina ord och handlingar, vad händer med dem, vad gör de andra människor?
annika

Ett Vitare Hem sa...

ja visst är det härligt ute nu, skulle skjutsa ut äldsta dottern till kompisen i garhyttan, stannade till vid tysslingemöbler på väg dit och sen efter att jag lämnat henne åkte vi runt lite i kilsbergen och det är så, så vackert ute nu.....
Ha en fin eftermiddag!
kramis/LenaS

Majas skafferi sa...

Hej! Kloka ord! Behövs mer och mer tyvärr i takt med att samhället hårdnar..
Vad roligt att läsa att din hälsoplan verkar fungera! Kämpa på!

Fröken Fräken sa...

Vi har precis passerat det där guldgula stadiet. Nästan alla löv ligger på marken nu, och träden ser märkligt kala ut..

Ja, det är väl så, man kan bara börja med att ändra sig själv, andra är det väldigt svårt att ändra på..

Vardags-mirakel sa...

Jag håller med dig, om alla jobbar hårt på sig själva får vi en underbar värld tillsammans med mycket guld omkring oss!Ha det bra, kram Eva.