lördag 10 oktober 2009

Liten bit av Grekland

Dagarna går så fort så jag inte hinner med men nu tänkte jag bjuda på lite grekiska bilder. Jag måste ju naturligtvis visa en bild på grekisk sallad, det är ju så gott och typiskt grekiskt. Vi åt så mycket god mat denna vecka.

Vi vandrade till olka stränder på dagarna, vissa gick vi till flera gånger. Det var 3-5 kilometer til de olika stränderna. Det gick också badbåtar som vi tog på väg hem i alla fall en del av oss.
Så såg vår "stad" ut. En hel del båtfolk fanns det.

















Så här kunde det se ut, när man efter mödosam vandring ( en helt annan historia) äntligen kom över bergen och såg målet långt där nere. Timjan och salvia växte vilt i bergen, dofter som blandades i den varma luften under vandringen.







Vi hittade egna ställen att tillbringa dagen på vid havet.






Tidigt förra söndagen lämnade vi vår ö, månen var fortfarande framme. Jag hoppas att jag någon mer gång kommer med båten och ser dessa hus klättra uppför bergen. För vi längtar redan tillbaka.
I helgen bor lilla tjejen från Gävle oss hos, så hennes föräldrar kan roa sig själva i några dagar. Så det är intensiva timmar här, med någon som pratar oavbrutet med en.
Ha en skön lördag kväll.
Kram Kristina








7 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket underbart ställe ni varit på. Ser så lugnt och skönt ut. Förstår om det är fullt ös hemma hos er nu :-)
Ha en fortsatt bra lördagskväll.
Kram mamma C

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder, förstår att ni längtar tillbaka!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Leamarlené sa...

Åh så vackert det var där. Vilken underbar semester ni måste ha haft. Visst längtar man alltid tillbaka.

Kram/Marlené

Min Skattkammare sa...

Vilka ljuvliga bilder att blicka tillbaka på nu när kylan biter i kinden. Var var ni nånstans på Grekland?
Ja, det är synd att en sån där semestervecka går så fort. När man äntligen kommer iväg så vill man ju njuta......läääänge.
Ps. När slutar du jobbet om dagarna?
Vi ses........:o)
Kram på dig
Kicki

Min Skattkammare sa...

Då ska vi klura ut en bra dag då!
Jättekul ska det bli! :o)
Kraaam

Fröken Fräken sa...

Men så underbart det ser ut! Jag längtar också dit, särskilt nu när minusgraderna har slagit till! Den grekiska maten är underbar tycker jag, särskilt älskar jag moussaka..mums!!!

Vardags-mirakel sa...

Så fina bilder, blir riktigt sugen på salladen! Ha det bra, kramisar Eva.