tisdag 6 oktober 2009

Mattor och hälsa

Tycker inte ni att det är lite obalans i tillvaron. Jag tycker att jobbet tar alldeles för mycket tid för min fritid. Just nu vill jag vara hemma och boa in mig. Men att ringa jobbet och säga att jag kommer inte, jag köper mattor och stryker idag, tror jag inte blir så populärt. Ialla fall inte när jag just haft en vecka semester.

Jag vill förändra i mitt vardagsrum, nya mattor och nya kuddfodral. Lite höstigare, lite murrigare, lite plommonfärg kanske.

Vilken matta tycker ni jag ska satsa på? Kanske inte lätt när man inte vet hur det ser ut hos mig. Men jag blir glad om du ger mig din åsikt : )







Min Hälsoplan

Ja dags att uppdatera lite om min hälsoplan. Var har den tagit vägen under Greklandveckan.
Det har gått över förväntan i Grekland, visst blev det lite avkall på min kost men jag tycker det fungera rätt bra. Jag hade med mig mina omega-3, antioxidanter och linfröolja. Jag åt grönskaksrätter, lamm och kyckling och grekisk sallad nästan varje dag.
Man jag har tappat en vecka i mitt program så jag får jobba ikapp nu. Jag ska egentligen vara inne i en utrensningsfas av kroppen men jag tar det nästa vecka, låter allt komma in i rutiner igen.
Vill du följa vad jag gjort innan i min hälsoplan går det att kolla under rubriken " Min hälsoplan"
Allt för denna gång!
Kram Kristina
Tillägg:
Jag var på IKEA idag, ingen jul än vad jag kunde se! Bra.

6 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

De där tankarna dina om jobb och fritid kunde jag ha skrivit själv. Mycket stress nu även om jag har en ledig vecka att se fram emot. Av de där mattorna skulle jag ha valt den plommonlila, men för egen del får den gärna vara rostfärgad om den ska ha färg, annars naturvit. Ha en bra vecka nu, den är snart avverkad! :o)

Sara sa...

den lila mattan!

Mamma C sa...

Jag tycker nog den plommonfärgade mattan. När det är semester går det inte att hålla stint på grejerna. Vem skulle inte vilja vara hemma en period och fixa och dona. Men det skull nog inte vara så populärt på jobbet.
Kram Mamma C

Fröken Fräken sa...

Jaaaa, preeecis! Varför måste man vara så mycket på jobbet? Jag hinner ju bara dra igång ett projekt på kvällen och så är det dags att gå och lägga sig. Plus att man börjar bli tröttare i takt med att solen går ned tidigare..

Jag tycker mest om den översta mattan!!

Majas skafferi sa...

Hej! Ja, det är lite för mycket jobb och för lite fritid, tyvärr!
Dina mattor..som du säger, svårt att veta vilken som passar när jag inte vet hur det ser ut f.ö! Men, jag skulle satsa på den översta eller nedersta, de håller i längden. Sedan kan man alltid ändra och tillföra färg genom att byta kuddar, gardiner mm.(lättare än att byta matta! :) Ha det bra!

annika sa...

Matta nr ett eller den sista tillhör mina favoriter. Vet ju inte dina färger men fina är de. Jomenvisst tar jobbet alldeles för mycket tid och energi. Hälfte jobb-hälften annat kreativt arbete vore en bättre fördelning. Nu ska jag sätta mig och jobba igen....
annika