torsdag 10 september 2009

Höstmys

Jag gillar att sitta på trappen, dricka te och läsa lite eller bara titta ut över åkrarna. Nyaste Lantliv som jag inte hunnit gå igenom än satt jag och läste idag på trappan.

När jag kom från jobbet idag så titta jag in till Handelsträdgården inte så långt från oss. Hittade vit ljung och salvia, tycker det blev fint att bara ställa dem i balja istället för att plantera dem. Måste bara komma jhåg att vattna dem!

Nu har olivträdet fått flytta upp på trappan, snart så får den flytta in.
Min Hälsoplan
Idag har det varit lite sug efter sött på eftermiddagen, ville nästan köpa cola efter jobbet. Men jag klarade det, att inte handla alltså. Varje kväll skriver jag upp vad jag ätit under dagen. Frukost mellanmål lunch mellanmål middag mellanmål, sex gånger ska det vara. Tur jag gillar matlagning! Men de flesta mellanmål är frukt.
Dag blev det udda mellanmål på jobbet, KRÄFTOR. Vi hade en liten kräftfest i min grupp
Dagens antioxidant-tillförsel har varit blåbär och grönt te. Har blåbär till frukost, i min smoothi så klart. Jag tycker det är jättekul att mixa ner allt möjligt i min nya blender varje morgon.

Till kvällsmat blev det:
Ungstekt kyckling med squach, sötpotatis, lök, purjolök, vitlök och stuvad broccoli.
Jag använder outly mat till min stuvning, vegetarisk grädde, fungerade jättebra. Jag håller upp med laktos för att kolla om det också kan ge effekt på värken.
Ingen skillnad än i kroppen i alla fall men det går nog inte så fort.
Snart helg mina vänner. Då sticker vi till Hjälmargården med kyrkan, ska bli jättekul.
Kram Kristina

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Härligt att sitta på trappan i höstsolen. Duktig du är som kunde hålla dig från sötsuget. Middagenn lät jättegod. Ha en bra helg.
Kram Mamma C

annika sa...

Tycker att du är superduktig som står emot sötsuget. Jag jobbar hemifrån mycket under detta året och det är såååå frestande, enkelt att ta något vid minsta lilla sug. Måste som du ta och skriva upp allt jag stoppar i mig. Det är nog bra att få syn på pappret vad det är som åker ner i magen. Bra jobbat tjejen!
Annika

Majas skafferi sa...

Hej! Vad trevligt du har det på din trapp, vit ljung är en favorit hos mig med! Gör sig fint ihop med granris så småningom!
Lycka till med dina nya matvanor också, hoppas du ser (känner) resultat snart! trevlig helg!

Petra C sa...

Vilken mysig trappa. Det är underbart att sitta på en trappa och mysa med en kopp kaffe/te och en tidning. Vi bor också lugnt och stillsamt så på morgonkvisten hör man mest fågelkvitter och trädens sus.

Fint det blev med baljan, skönt att slippa plantera dem. Hoppas de håller sig länge, kom ihåg att vattna :)

Kram Petra