tisdag 17 november 2009

Små korgar små korgar är....

lustiga att se...Jag syr för fullt. Men ändå blir jag orolig att jag inte har tillräckligt. Jag ska nämligen för första gången vara med på en liten julmarknad/utställning som min syster har i sin loge. Det blir lite annorlunda, vi är 8 st som ställer ut saker vi gör, vi har sen bjudit in våra kompisar som får komma och titta på det och blir bjudna på mingelmat. För att ha ett bord och vara med och visa sina saker måste man betala en "hyra". Det är att ta med sig mat för 15 pers.
Ska bli så spännande att se hur många som kommer.

Här kan ni se ett urval av det jag pysslat med nu.

























Just nu funderar jag mycket på hur jag ska ställa upp dem, visa vad man kan ha i dem, för det är mycket, bullar, nötter, tomater, pepparkakor, värmeljus, avokado, citroner, korvbröd, frallor, äpplen, tepåsar, sockerbitar, russin.....................................
Gonatt!
kram Kristina




7 kommentarer:

annika sa...

Hallå där Pysselfia! Oj, oj vad du tillverkar. De korgarna är verkligen roliga att sy för det går ganska så fort att de blir färdiga. Fina tyger. Men nu vill jag veta var ni ska var på den lilla julmarknade. Kan man om möjligt få komma förbi? Har inte skickat iväg Tilda ännu för det hände lite i närmaste vänkretsen så livet kom av sig liksom. Kan ju ta med det då ifall det skulle passa.
annika

Ett Vitare Hem sa...

Åh vadfina och vilken trevlig jelkarnad ni kommit på, hoppas du får sälja en massa!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Lyckoslanten sa...

Hör och häpna, men jag har aldrig sytt en sådan korg eftersom det är väl du som har patent på dem? :o) Va' flitig du har varit! Lycka till på marknaden!

S+A sa...

Hej! Mycket fint på gång ser jag. Gäller att ha med pengar till julmarknaden för att fynda! ha det gott. Vi ses!
A

Fröken Fräken sa...

Jisses människa vad du syr! Nu blev jag ju sugen att sy också, snart kan jag inte hålla mig längre utan får sätta igång och sy de där julkuddarna av linnehanddukar som jag tänkt på hela hösten!

Emma sa...

Vilka fina tygkorgar! =) Du är så duktig, världens bästa monster! Kamisar

Emma sa...

Vilka fina tygkorgar! =) Du är så duktig, världens bästa monster! Kamisar