måndag 3 november 2008

Måndag







Hej

Vi har haft lite middag här i lördagskväll, mysigt och trevligt. Jag passade på att ta lite kort på dukningen. ni som sett mitt kök nu kan jag tala om att jag skulle så gärna vilja måla om vissa saker, gärna kökssoffan och vitrinskåpet. Våra köksmöbler skulle jag vilja ha på övervåningen sen, och ha ett gammalt vitt slagbord istället.
Men vi får se. Ibland när jag vill ändra så mycket så tänker jag också att man får vara glad att man har ett hus och faktiskt har det rätt så bra.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja det är väl så man får tänka när drömmarna tar fart i skallen på en. Fin dukning var det och snygga bestick.
Kram mamma C

Glitter och Marsipan sa...

Oj,vad snyggt du har dukat.
Ja,man kommer ju hela tiden på saker man vill förändra.Man får ju så mycket tips här på bloggarna.
kram Anette

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker dukning!

Jag vill också ha ett vitt slaagbord - har ett furu hemma som kanske skall få sig kite färg.

Kram Maud

Livet i träsket sa...

Jättemysigt! Angående Adirondack stolarna,jag köpte mina superbilligt på Jula. Kruxet var bara att jag målade en oihopskruvad i somras och sen var skruvarna borta så vi måste hitta andra skruvar, men det ordnar sig till nästa år, har även en tillhörande pall.

Sjöboden sa...

Hejs, vad kul att få se ditt kök!
Visst är det så att man ständigt vill ändra, förstår inte varför man inte kan vara nöjd med det som man har?!

Kom på att jag nog glömt svara på din fråga ang måtten f´låt..
Mallen till mina vimplar är 28cm bred och 30cm lång. Men hade jag gjort om dem hade jag gjort dem något mindre.

kram Caroline

Fröken Fräken sa...

Ja, det är ju det där med att man borde tänka mer på vad man faktiskt har och mindre på det man inte har...

Appropå sådant man har, jag har ett gäng grånande brädor som jag också ska bestämma vad jag ska göra med...

Majas skafferi sa...

Hej!Tack för att du lämnade en kommentar hos mig!Roligt även för att jag hittade till dig!Ja,du har helt rätt att man ska va nöjd med det man har..är lätt att bli stressad över hur snyggt alla har när man ser alla hem som liksom är "färdiga"..Det är bara det att man så lätt glömmer att det man tycker är rätt just nu faktiskt kommer ändra sig om några år,man blir så påverkad av trender vilket man vill eller inte!