lördag 1 november 2008

Köksspecial

Nu har jag äntligen kommit till skott att ta bilder på vårt kök. Vi gjorde om det 2000, förut var det ett mycket enkelt kök med vita luckor och bruna detaljer.. Vi gillar varma färger, och det tog tid innan vi hittade ett kakel som liknar tegelfärg. Idag hade jag nog valt annorlunda även om jag gillar vårt kök. Men man förändrar sig hela tiden.



Vårt köksbord och stolar är i valnöt och tillverkat någon gång på -60-talet, vi köpte det av en av mina jobbarkompisar. Stolarna klädde vi om och satte skinn på.




Kökssoffan har vi fått av min mamma och pappa. Den får inte rum hos dem längre. Vi har haft den hos oss i 20 år nu tror jag. Min pappa hittade den en gång i en lada hos en gubbe, pappa undrade om den var till salu-ta skiten, sa gubben. Pappa fick skrapa bort 4 lager färg innan han lackade den. Den är underbar att vila middag i.

Den här brädan har jag hittat på en strand på Gotland och sedan satte jag dit dessa bilder med deucopagelim. Gardiner är rullgardiner i lintyg med rutigt på baksidan.Jag älskar dem, har haft dem i fyra år nu och ville inte byta än.

Bilderna avslutas med en krans gjord av pepparfrukter.

Tack för att du tittade in!

3 kommentarer:

Livet i träsket sa...

Jättefint, mysigt och hemtrevligt! Skulle inte tacka nej till en "gofika" där!

Mamma C sa...

Tycker du/ni har ett jättefint kök. Soffan var mycket snygg.
Packat har jag inte börjat med ännu. Det får bli på onsdag, vi åker torsdag morgon.
Kram Mamma C

StrandviksVillan sa...

Jag har precis köpt min första burk med decoupage lim! Men nu får jag beslutsångest över vad jag ska pyssla ihop för nåt, hihi!