onsdag 5 november 2008

Mitt i veckan.

Sitter nu å kollar in bloggarna jag följer efter att ha sett Bonde söker fru. Jag tycker det är lite kul program.


Kan tala om att Gräshoppan ( yngsta sonen) har lagat mat till sin mamma och pappa, vi eller rättare sagt jag peppar honom varje vecka att han ska vara med vid matlagningen. Det brukar bli att skära grönsaker och duka. Igår lagade han mat till oss, en rätt han kommit på själv. Nudlar med korv i, matlagningsgrädde och soja. Vill inte riktigt betygsätta rätten i fall han läser detta, det var gott men han behöver inte laga det igen.

Det bästa var att han gjorde det, sen spelar det ingen roll hur det smakar.




Sovrummet var vårens projekt, nu är nästa på gång. HALLEN, vill så gärna måla den vit och har hittat dessa möbler på EM. Första steget var att övertyga mannen att det var dags att göra det. Det har jag klarat av, vi har inte riktigt samma uppfattning om det. Nu blir nästa steg att tömma väggen, köpa färg och nya möbler!!

1 kommentar:

junhe sa...

hej hopp =)
nudlar passar utmärkt! så kul när de yngre vill göra ngt, själv fick jag lära mig göra söndagsstek när jag var 9 år *hihi*

ser fram emot att se din hall, håller på med våran oxå, men det är så drygt att måla...kanske blir färdigt till våren, eftersom vi ska byta golv och garderober osv.

ha dt gott och trevlig helg/ junhe