fredag 7 november 2008

Date

Hej
Jag har haft en date idag....

Det är inte så vanligt när man är gift sen 28 år tillbaka, men jag var tvungen att träffa han idag. Vi hade bestämt träff 14.45 på caféet. Tyvärr hade jag ont i huvudet och vilade innan så jag nästan kom försent.

När jag kom fram var han redan där, han skulle med ett tåg 15.30. Vi hade så trevligt, vi ska ses i morgon också.

Nu undrar ni vad jag håller på med. Det var min man ,lokföraren, jag mötte,han cy klade hemifrån strax efter två sen tog jag bilen och så sågs vi och fikade ihop innan han började jobba! Så kommer han hem imorgon igen.

Jag gillar såna dater.

Ska visa lite keramik jag gillar



DEt är Gerbera keramik, den som Leila använder, finns att köpa på Designrummet.
Jag vet vad jag önskar mig i julklapp!

Tillägg: Jag har gjort en liten förändring på bloggen, bytt mall. Hoppas du känner dig hemma ändå

6 kommentarer:

Beas sa...

Jag är ju tvungen att nyfiken kika tillbaka. (Det är tiiiidig morgon, jag hade sådan migrän igårkväll och somnade så tidigt, så nu vaaaknar jag tidigt istället).

Vad underbart med daten! Otroligt romantiskt...fler borde smita till sig sådana stunder tillsammans. Kärleken är något man ibland får jobba lite med och inget man kan ta för givet.

Jag märker hur mycket det gör de stunder jag och maken är tillsammans ensamma ett par timmar. Kärleken och känslorna kommer direkt tillbaka och vi har också varit tillsammans i många år, men kan ses gå hand i hand på gatan en ledig eftermiddag när inte barnen är med och behöver sin del av uppmärksamheten. Det känns skönt...och tryggt.

Näe..nu har jag börjat gäspa...kanske ska gå och försöka vila en stund till?

Tack för titten in till mig, då kunde jag ju också hitta tillbaka till dig!

Kram Bea

Beas sa...

Måste bara skriva att jag blev lite paff att se en tygkorg i EXAKT samma konstellation som jag själv precis har knåpat ihop...med "tidningstyget" från Stoff&Stil och ett linnetyg... i nästan exakt samma utförande (beskrivning från IKEA)...hihi...

Livet i träsket sa...

Underbar keramik! Gillar när det är rejält och rustikt! Härligt med date, det är viktigt att göra sådanan saker ned bara varandra! Det skulle vara fantastiskt roligt att få träffa dig någongång! Jag har nästan bestämt vilka korgar jag vill ha och kommer att beställa dem inom en snar framtid av dig!

Gårdsromantik sa...

Åh så romantiskt!

Det gillar jag.

Vi brukar lunchdejta 1 gång i veckan maken och jag.

Vacker keramik!

Kram Maud

Fröken Fräken sa...

Låter som härlig dejt - herr Fräken och jag brukar hitta på liknande saker.
JaG är svag för keramik också, särskilt sådan där man kan se att den är handgjord. Allra mest gillar jag krukor från Sturehof, hade jag råd skulle jag fylla fönstren med dem!
Hoppas att du har en mysig kväll!

Stina sa...

Det är bra med dejtande.;-)
Fin keramik. Gillar de där. :-) Kram