tisdag 29 april 2008

Sy-time

Idag hade jag planerat att ägna min eftermiddag till att sy, men som ni säkert själva varit med om, blir det inte som man tänkt sig alltid. Sola, sy, fika ute, sy mera, Äntligen hemma tv 4.
Så hade jag tänkt mig.



Det blev:

Sandstorm! började sy, övningskörning med Gräshoppan till Intersport, fika köksbordet, försökte sy, Telia support brandväggen borta, besök av gravid dotter med man, krångla med datorn, lite sy, laga mat, sy.


Ja lite blev det gjort i alla fall.

Mina TYG-BRÖDKORGAR, jättepraktiska tex:


1. skär pain-richen lägg i korgen (eller någon annat bröd)
2. värm i micron 1 min
3. vik upp kanterna så brödet håller sig varmt, tills man ska äta.
4. vik ner kanterna och servera.
Vik ihop och lägg undan den när man inte använder den.







En LJUSPÅSE i linne.

Ett KUDDFODRAL med en bård av tyg med lökar på.

Ja så blev min dag! Hur blev din?

"Tack käre Gud för för varje stund,

för dagens verk och nattens blund.

Nu får vi slumra uti ro,

och dina änglar hos oss bo"

Inga kommentarer: