fredag 11 april 2008

Hem och hus





Väkomna, detta är vårt hus, tänker snart öppna dörren. Ni kommer att få se två små smakprov i dag, glimtar från kök och badrum. Mer kommer framöver. Här har vi bott i 26 år helt otroligt. Om jag kunde skulle jag göra om väldigt mycket hemma, MEN, (som Tony Irving säger), lever jag inte själv här och den riktigt händiga personen är inte jag!

Han som jag levt med i 28 år är så naturligt duktig på att greja, snickra, måla, tapetsera göra möbler, men vill inte så mycket som jag vill. Är det någon som känner igen det?

Men jag ska hålla ut, kanske bloggen sporrar mig att skynda på förändring så att jag har bilder att lägga ut. Vi får se, häng kvar så kommer ni få se!





Köket, soffan i bakgrunden har jag fått av mamma och pappa, hittad i en lada. Duken har min mamma sytt som är sjukt duktigt på att sy i lapptäcksteknik. Ni kommer få se mer av det.



Fint tycker jag att ha tvättmedel i glasburkar, gör inget att ha det framme. På silverfatet ligger det tvålar från Himla.

Sist en bild på mina kära stövlar, när jag har dem på mig är jag mitt rätta jag.




Ja det var allt för denna gång. Snart öppnas dörren, välkomna då.

Inga kommentarer: