tisdag 8 april 2008



Å så idag kom boken jag beställt i bokhandeln, den är så fin. Jag har fler av Anna och Jenny Bergenströms kokböcker, kan verkligen rekommendera dem.


Titta så fint den står på diskbänken! Blir så sugen på att prova flera recept. Kanske kommer ett smakprov på bloggen, ialla fall i textform.










Nu ska ni få se mitt loppisfynd från Gävle:



Visst är det söt, en liten kryddhylla. Jag ska nog måla den vit.



Har varit i kykran i kväll och träffa sköna männsikor. Jag tycker verkligen om att träffa olika människor, jag blir inspirerad av det. Alla har något att komma med, inte vore det roligt om alla var lika. Nä usch va tråkigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!

Vad fin kryddhylla! Med lite färg så blir den superfin. Just nu är jag inne i en "italiensk matprocess", kikade in på zeta.nu och hittade så många inspirerande recept, så igår åkte jag och handlade massa flarror med bl a balsamvinäger med mangosmak. Ska det bli nåt gott på bordet så måste man få inspiration. Kram Ingela

Lyktor och Tyg sa...

Va gott! Jag ska prova något ur min nya kokbok, tänkte jag. I påskas var vi i Göteborg och kom in in en affär i Haga-området, i den sålde de massor av olivoljor och balsamvinäger å så kunde man gå runt och provsmaka. Jättegott. Min favorit olivolja just nu är Kalamata. Ha den på grekisksalla´d så gott. Kram K