torsdag 10 april 2008

Hej

Nu är det redan torsdag, veckorna går så fort. Skönt med fredag i morgon. Tyvärr är det min sista ridlektion imorgon på ett tag, ridit i 12 år. Har efter många funderingar bestämt mig för att hålla upp ett tag, men jag ska försöka börja i höst igen och hoppas att min kropp är med på det.



Snart så kommer det en serie med bilder från mitt hem. Är på gång med kameran för fullt, oj jo man måste ju städa först så det ser bra ut på bilderna, får se till att inte alla vrår kommer med!



Vårt hus är inte så stort, rött och vitt och ligger precis utmed åkrar, härlig utsikt över fält och en kyrka, med skogen som bakgrund. Det saknas en sjö bara, jag älskar vatten, men att få till det, en sjö alltså, det åvergår nog min kvinnliga list, förmåga och ekonomi att fixa det. Som tur är så hyr vi ett litet litet plutt sommarhus 20 min hemifrån och där finns en sjö, så det är inte synd om mig.







Jag gillar att vara min trädgård, den är inte pedatiskt skött, När man ser det förstår man att jag är inte direkt med i trädgårdsamatörerna. Den är som den är. Blommorna får göra lite som de vill.
Mina favvo är lavendel och örtväxter. Väntar nu bara på att man kan gå ut och greja.





Mina Mårbacka pelargoner, jättefina att ha ihop med silverfärgade växter tycker jag.

Kram

Inga kommentarer: