måndag 31 maj 2010

Morsdags fika!

(det är inte jag på bilden)

Jag hann!!! Fika på Majas i Gävle i helgen alltså. Lilla tjejen å jag tog en cykeltur dit på söndageftermiddag och fika. Det blev min morsdags-fika.

Kom in ni också får ni se........


.....ok vi tittar i trädgården först.



Här tar man fika, så smaskiga saker. Tårta, kladdkaka stora chokladbollar, bullar och så kaffe, te eller saft.




Mycket fint finns att handla också, kläderna år så fina.

Visst är den här muggen fin?, Mia Blanche heter hon som gjort det. Hon har även utställning nu till helgen i Rosendalsträdgårdar i Stockholm. Några såna muggar skulle jag inte säga nej till. Men jag hade shoppat tillräckligt dagen innan så inget blev handlat.

Ska ni till Gävle i sommar så måste ni gå till gamla Gävle å fika på Majas.
Jag var också till Uthuset såklart, vad jag handlade där får ni se en annan dag.
Kram Kristina

6 kommentarer:

annika sa...

mmm så mysigt. Vet att jag ska ta mig dit vid nästa Gävlebesök. Kul att det finns såna här mysiga caféer med tillhörande liten shop.
Ha de gott
Kram annika

Lyckoslanten sa...

Vilket mysigt ställe!
Ni hade säkert en trevlig stund!
Ja muggen är riktigt fin!
Ha en skön dag! ♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket underbart ställe!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Creative Momone sa...

Vilket trevligt ställe, en bra affärsidè att ha försäljning och kafé i ett. Ofta äe det ju så att det man har på cykelavstånd brukar man inte besöka så ofta, det är ju synd, men nu fick du ju njuta av en skön kaffestund. Uthuset skulle jag också vilja besöka, men avståndet är nog lite för stort. ;)
Marianne

Min Skattkammare sa...

Vad härligt du haft det, och mysigt ställe! Kanske ett nytt fik blir med på favvolistan snart....;o)
Jag har tänkt på dig....och att du kanske skulle tycka om att åka på tisdagsträff till butik "Fyra systrar" som ligger i ett gammalt missionshus i Mullhyttan. De har fika och kvällsöppet bl.a på tisdagar har jag snappat upp. Har du varit där?
Om några veckor när allt är på plats....vad tro du om det...?
Oj...nu är jag jättetrött..godnatt min vän.
Kraaaam Kicki

Mamma C sa...

Vilket ställe, ser jättemysigt ut.
Kram mamma C