söndag 21 februari 2010

Vintern vi aldrig glömmer





Tänk vad vi kommer att prata om denna vinter. Jag kan riktigt höra hur vi sitter på servicehuset när vi är gamla och pratar- Kommer ni ihåg vintern 2010? Uj uj va snö vi hade!
Vi har en rätt lång bit att skotta, jag skulle ha tagit en kort på vägen som mannen kämpar med. Men idag kom vår granne lite längre bort med en grävskopa och vips var plogat. Skönt.
Jag njuter av detta väder fortfarande, än har jag inte tröttnat. Det är så vilsamt och lugnt med snö. Kanske beror det på att jag själv inte skottar , mm ...
Ha en härlig söndag!
Kram Kristina

7 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Men uj, uj va' mycket snö ni har! Jag tror bestämt att ni har mer än oss. Så mycket att skotta! Visst är det vilsamt med snö, men det kalla och blåsiga gillar jag inte! Ha en underbar kväll och bra början på veckan! ♥

Min Skattkammare sa...

Hallå!
Visst är det fantastiskt med all snö! I alla fall så här dagen efter ovädret.
Men inte behöver vi vänta till hemmet för att minnas snörika vintrar....
Du var väl med vintern -76 och vårfloden -77? Det var en vinter att minnas! :o)
Kycklingsallad och en latte låter frestande, men att hinna med det en lördag innan jag öppnar är snudd på rekord att vara tidsoptimistisk!
Jag öppnar kl 11 och Marieberg kl 10.
Nja....en lite längre pratstund vill jag nog ha! ;o)
Jag och Lasse har varit ute och åkt och tittat i naturen, men han var mest intresserad av alla snövallar!
- Voav....Kicki....kolla vilka höga!
Karlar.....
Mysiga bilder visar du ialla fall!
Bloggen blir ju som en dagbok att titta tillbaka i med bilder och allt. Det är jättekul, faktiskt!
Ha det så skönt i er stuga!
Kram Kicki

Ett Vitare Hem sa...

Ja hjälp vad snö vi har nu, ska fota snö i morgon så vi får dokumentera så vi kan ta fram bilder sen när vi sitter på hemmet ;o)
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Mamma C sa...

Håller inte riktigt med att jag njuter av detta precis. För jag har ont i ryggslutet idag. Men detta kommer vi säkert att prata om på hemmet.
Kram Mamma C

Sjabbig men chic sa...

Ja, mycket snö är det... och jag beundrar dig som inte är less;)

Kram Lisa

Emma sa...

Jag har skottat snö mååånga gånger den här helgen. Jag lovar dig att om du hade gjort detsamma så skulle du inte vara fullt lika förtjust i den här förbaskade snön. Usch säger jag bara!
Nu får det allt ta och bli vår tycker jag =)

Fröken Fräken sa...

Välkommen till vintern så som vi har det vartenda år....! Fast detta år har det faktiskt varit ovanligt kallt under en väldigt lång tid, så nu börjar även skid- och skoterentusiasterna att knorra. Själv har jag ju klagat sedan november!