fredag 1 januari 2010

Sista festen år 2009

De här skorna var på fest igår. Det var 8 andra par skor där också. Något som skorna aldrig såg var vilken fantastisk mat det var.



Kräfttoast med västerbottenost

Gorgonzolagratinerad oxfilé med Potatistoppar och kantarellsås

Triss i glas, citronfromage, hallonmousse, chokladmousse





Vi hade knytis, så man behövde bara fixa lite själv till menyn. Den fina efterrätten gjorde kompiarna E och O, den var fantastisk. Det var svårt att bestämma vilka av de tre som var bäst. De hade gjort så fina små skyltar med visdomsord på.

Idag har det varit skönt att ta det lugnt, en långpromenad blev det på förmiddagen. Nu ikväll har vi ätit Pernillas auberginegratäng som hon gjorde i sitt jul-program. Den är så god tycker jag. Jag hade även i lite av kräftröran med västerbottenost i som blev över sen igår.

Nu ska jag se hur det gått för bönderna på Tv4.

Kram Kristina

7 kommentarer:

Tin sa...

Mumms vad gott det ser ut!!!
Snygga skor du har! :D

Min Skattkammare sa...

Jag slår vad om att du hade de tjusigaste skorna! :o)
Mycket gott som slinker ner.....uj uj.
Det börjar kännas trångt nu när mysbrallorna måste bytas mot något värdigare. Suck.
Upp och ner
ät lite mer,
ät inget mer,
så lyder min melodi!
God fortsättning!
Kramis Kicki

Mamma C sa...

Låter som en hellyckad nyårafton ni haft.
Kram mamma C

Petra C sa...

Snygga skor!

Gott Nytt År
Kram Petra

Fröken Fräken sa...

Äsch då, tänka sig vad de pjucksen missade då! Här har vi just varit och ätit hos pappa - väldigt praktiskt, man behöver inte ta med sig något dit utan blir serverad tills man vacklar från matbordet! Nu blir det deckarkväll här!

Vardags-mirakel sa...

God fortsättning på det nya året! Snygga festskor, och den menyn får det att vattnas i munnen! Kram Eva.

Lyckoslanten sa...

Va' trevligt det där med skorna och knytis! Jag har också gjort den där auberginegratängen och den är god! Ha det gott Kristina! ♥ Ann-Lis