söndag 25 maj 2008

Kalas och fest


Hej



Inte har man velat sitta inne denna helg. Jag kan konstatera att min vecka blev ungef'är som jag planerade. Det var väl bara caffe latten på torsdag och sparrisen som jag har kvar. Sparrisen är okokt och ouppäten än så länge.



Men caffe latten och funderingarna på att jag har semester snart får jag ta denna vecka. Vi ska nämligen snart åka till släktingar i USA och vara borta drygt tre veckor, så jag känner att jag behöver fundera lite runt det.



Denna helg har varit kalas och fest. Lördagen var det 50 års-kalas med grillning hos svägerskan, mycket trevligt och mysigt.

Och idag har jag varit på sommarfest med kyrkan, barn och gamla, lekar och sång, jätteroligt.

Och hela eftermiddagen slappat och njutit i lilla sommarhuset.
(Ja jag har också hunnit med att äta ute med min mamma ).




" Gud slösar med färger och former,
dofter och smaker.
Hela världen är underbar.
Mest slösande fantasifull är
nog Gud en strålande högsommardag.
Och ändå, säger mormor, så finns det
inget som är finare än jag, ett litet människobarn."





4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så kul att åka och hälsa på släktingar i USA.
Kram mamma c

StrandviksVillan sa...

Hej! Tänkte bara säga att jag kopierade versen och skickade den till min mamma :)

Stina sa...

Kram till dig goa du. Stina:-)

A home far away sa...

Hej vilken fin blogg du har jag är här för första gången.
Ska titta runt lite mer nu...

Kram från Singapore