söndag 8 juni 2008

Rätt svar var....

......................... 28 år inte klokt va tiden går fort.
Jag tycker att när man varit gift så länge borde man få diplom av någon, kungen eller statminister, för lång och trogen tjänst, hi hi. Men man får väl ge honom ett för att han stått ut med mig och alla idéer under alla år.

Ibland funderar man på vad som gör att man fortfarande vill ha varandra, att man klarat av alla olika skeden i hop i livet. Vi pratar om det ibland, vad vi ser hos varandra, det tror jag är en bra sak att man stämmer av lite då och då hur man har det. Några saker tror jag är viktigt och nu ska ni få min lista:




1. skratta tillsammans, har man inte roligt när man är själva då blir det inte lätt


2. prioritera att göra saker tillsammans, lätt att bara livet rullar på. Viktigt att bestämma tid ihop.


3. dela samma täcke


4. respektera varandras intressen


5. prata


6. någorlunda samma syn på pengar


7. förstå varandras sätt att visa kärlek, min man köper nästan aldrig blommor, kanske har han gjort det 5 gånger på alla år, men han städar och tvättar alltid och det är kärlek för mig.




Kanske ni har andra saker på er lista. Och det är inte alltid på topp, men viljan att leva tillsammans är viktig.




Lycka till med kärleken.


bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb


Var i kyrkan idag och tänk, finns det något somrigare än att sjunga " Den blomstertid nu kommer ...





2 kommentarer:

Livet i träsket sa...

Grattis på bröllopsdagen!( Lite sent...)Läskigt att du skrev om just det du skrev om i detta inlägg, vi har pratat en hel del om sån't idag också eftersom vi varit själva utan ungarna! Ha en riktigt bra vecka!

Gårdsromantik sa...

Vilka kloka ord!
Instämmer i allt - speciellt punkt 7 är nog viktig att inse - stämmer nog in på många män.

Grattis till 28 år och hoppas ni får många till tillsammans.

Kram Maud