söndag 10 maj 2009

Söndag kväll

Vill först tipsa om Elins blogg som heter Liljor och Förgätmigej, alltid kul att hitta nya bloggar. Elin har just börjat blogga och man vet själv hur det var att man blir så glad när man får kommentarer.
Just nu är det VM final i hockey, vilket jag struntar i. Jag har en liten egen kampanj att bojkotta den för jag tycker det är sommar snart och då spelar man inte hockey längre. Men jag är väl kanske ganska ensam in min kampanj att bojkotta VM.

Jag har haft en trevlig helg. Igår var jag först på lite shopping, ett zinkfat. (har inget kort än på den) och köpte present till mannen som fyller på torsdag. Sen blev det kalas på em hos svärsonen som fyllde, gosa med lilla Max också.

Och lördagkvällen slutade med att vi var ett gäng från ridskolan som var hembjudna till en tjej som bjöd på så mycket gott att magen stod i fyra hörn, italiensk småplock och sen grillat med olika dressingar och sallad. Vi hade jättetrevligt, mycket skratt. En tjej och jag gjorde för sju års en en hästresa till pyreneerna i Spanien och dessa minnen kommer alltid fram när vi träffas.

Idag känns det som jag skulle öppna restaurang, gjorde älgfärsbiffar till middag med gräddsås och potatis och bjöd två av Gräshoppans kompisar på som sov över här. Blev även matlåda till mig.
Åkte sen till kyrkan för att fixa fika till en kurs med 20 deltagare i. Jag gjorde kycklingsoppa med bröd. Den blev uppskattad, lite stark men god.
Hem sen igen och då gjorde mannen och jag räkor i starksås med ris och ärtor till. En rätt som vi älskar i vår familj.
Så nu vill jag inte laga mer mat idag!

Så nu tar jag kväll utan hockey så klart. Det kommar bilder på lilla zinkfatet och sen har jag sytt en väska till.

kram på er

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Min mamma fyller på torsdag oxå. Vilken trevlig fest du var på i går med hästkompisarna. Jag orkar inte heller kolla på hockyn. Sverige spelar ju inte, då kvittar det tycker jag.
Ha en bra ny vecka
Kram Mamma C

Min Skattkammare sa...

Den där hästresan låter som ett riktigt äventyr. Kan tänka mig att det finns mycket att minnas!
Nuförtiden är det minnena som roar. ;o)
Jag bojkottar också hockeyn den här tiden på året. Visst var det väl i mars förr om åren......tiden är ur led. ;o)
Kramar till dig!
Kicki