måndag 2 februari 2009

Husvisning

Ni ska idag få bekanta er med min systers hus. Det ligger på landet och har varit ett hönseri och däckverkstad förut.

Ni skulle se huset på sommaren, full med lavendel längs hela husväggen, rena Provence.

























Inte så stylad bild direkt (förlåt syster), men det är ett härligt badrum.
Bakom huset finns en stor innegård där en ladugård finns som är delvis ombyggd till en bostad på 100 kvm, just nu kontor till mannen i husets firma. Loftet på la´gårn är inrett som en lantlig festvåning, jättehärlig. Där har jag varit på flera bröllop och fester.
Den ombyggda ladugården får jag visa en annan gång.

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket vackert hus din syster har. Vilka ytor i huset, förstår att det är vackert på sommaren.
Kram Mamma C

Vardags-mirakel sa...

Hej, så fint och städat din syster har det. Önskar att det kunde se ut så här hemma oxå ;)Ha det bra, kram Eva.

StrandviksVillan sa...

Men jösses - vilket ställe!
Ser så hemtrevligt ut och rymligt framför allt.
Lyxigt med alla byggnader på gården...

Vita små hjärtan sa...

Fint... Kram

Min Skattkammare sa...

Vilket härligt ställe!
Jag kikade på förra inlägget och det ser ut som Kilsbergen i bakgrunden. Det ser nästan ut som en bit hemifrån......är vi grannar? hi hi
"Butikstråket på landet" är några butiker inom en mil härute, och vi har gått tillsammans och annonserat under det namnet i två år nu. Men så har vi kortat ner det till "Stråket", ren slöhet bara! ;o)
Ha det bra!
Kram Kicki

Anonym sa...

hej kristina! jag kan säga att jag går i dina fotspår, idag har jag köpt min alldeles egna symaskin! ska bli jätteroligt att börja sy lite grann, är sugen på att sy toppar och t-shirts. men jag måste lära mig först!
saknar dig, kram!

Anonym sa...

Du har blivit utmanad av mig! kolla in min blogg för att se hur =)

Anonym sa...

Du har blivit utmanad av mig! kolla in min blogg för att se hur =)