söndag 14 december 2008

Söndagkväll


Tredje advent håller på att passera och en trevlig helg går mot sitt slut.
Litet knytkalas julfest igår, trevligt. Och rolig julfest i kyrkan idag, med luciatåg, julspel med pistvakter och Ingvar Bergman!!! jättekul särskilt pistvakternas avslutningsdans.


Så kom sonen med sin lilla familj till oss en snabbis i helgen från Gävle, vilken tur att de har så många kompisar här att hälsa på för då kommer ju lilla tjejen hem till farmor å "faffar".
Å nu sitter vi å tittar på Bingolotto, medelålderspoäng fick jag där tror jag. Jag får passa mig att det inte blir fler.

Tillägg:

Jag har gjort lite smarrigt julgodis också, det ska ni få se en annan dag för kamera batteriet har lagt av just nu, typiskt.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Låter som du har haft en toppen helg med mys och barnbarn. Bingolotto var flera år sedan vi spelade. Det var när barnen var små och sålde lotterna. Vi sitter och tittar på Wallander.
Kram Mamma C

Mamma C sa...

Det är vår släkt som har det som tradition att äta kåldolmar.

♥ Fyra årstider sa...

Äpple med ljus är e3n riktigt bra ide.
Kram Lotta

Livet i träsket sa...

Wow vilken fin krans, jag kan bara inte bestämma mig vilken korg jag vill ha, måste grunna ett tag till men det lutar åt en blårandig. Jag skall skicka din almanacka denna vecka så håll utkik!

Fröken Fräken sa...

Ja, tänk vad tiden i december går fot! Nu är det snart helg igen och snaaart dags för julledighet, jippie!